czwartek, 15 czerwca 2017

Spotify - witryna pełna muzyki.

Serwis muzyczny Spotify to moja ulubiona strona, którą wybrałam ze względu na darmowy i legalny dostęp do mnóstwa piosenek oraz albumów. Słuchanie przy jej udziale muzyki jest bardzo przyjemnym, jak również i relaksującym zajęciem. Ten serwis udostępnia nieprzebrane zasoby muzyczne słuchaczom na zasadzie odtwarzacza online (słuchamy będąc na stronie) lub też możemy pobrać i zainstalować u siebie odpowiedni program. W obu przypadkach niezbędny jest dostęp do internetu, inaczej nic nam nie wyjdzie ze słuchania muzyki :) Oczywiście w dzisiejszych czasach to raczej nie problem, niemal każdy ma internet w domu albo korzysta przykładowo z miejskich hotspotów. Czyli można słuchać praktycznie na okrągło ;)

Dlaczego wybrałam ten właśnie serwis i jak na niego trafiłam ? Ostatniego już dobrze nie pamiętam, a wybrałam i pozostałam przy Spotify z powodów oczywistych - mnóstwo dobrej muzyki, radia internetowe oraz playlisty - sugerowane lub tworzone przez nas na zasadzie indywidualnych preferencji. Zaimplementowana wyszukiwarka posłuży nam pomocą, jeśli poszukujemy akurat konkretnych treści, typu wykonawca, album muzyczny, utwór albo playlista. Aby jednak skorzystać z muzyki za darmo, należy założyć sobie konto albo zalogować się przez Facebooka, którego w obecnych czasach ma już chyba każdy. Po zalogowaniu widzimy proponowane, uprzednio przygotowane przez obsługę serwisu Spotify playlisty. Możemy kliknąć dowolną z nich, aby móc od razu cieszyć się muzyką. Istnieje także opcja przeglądania muzycznych zbiorów według gatunków i ... nastrojów / przeznaczenia. Z tych ostatnich mamy muzykę spokojną, nastrojową, na imprezę, do treningu, kolacji, na koncentrację, do snu lub nawet na podróż. Jest w czym wybierać.

Jeśli o mnie chodzi, to korzystam z serwisu Spotify z przerwami już od jakichś dwóch lat. Jestem z niego zadowolona i nie zwracam już prawie uwagi na obecne w nim reklamy-przerywniki. Innymi słowy: jeśli chcemy mieć muzykę za darmo, musimy co kilka utworów odsłuchać też raczej niezbyt długich, ale jednak reklam. No chyba, że zdecydujemy się wykupić dostęp premium. Ja z niego nigdy nie korzystałam, toteż niewiele mogę powiedzieć, poza tym, iż nie ma w nim na pewno reklam. Dostęp darmowy sprawdza się jednak doskonale i moim zdaniem można przymknąć ... oko ? ucho ? ;) nawet i na reklamy. Nie są one specjalnie moim zdaniem uciążliwe. Jeśli zaś chodzi o inne tego typu serwisy, to wypróbowałam już podobnego do Spotify Deezer-a, ale tam nie bardzo da się normalnie słuchać muzyki, ponieważ co i raz doświadczamy ... zawieszek tegoż. Czyli odpada.

Na koniec pragnę jeszcze dodać, że Spotify jest bardzo dobrym i trafionym wyborem, jeśli chcemy powiedzmy przesłuchać jakiejś płyty przed jej zakupem w sklepie. Nie, serwis ten nie oferuje podobnej możliwości, a szkoda ... Chodzi mi raczej o sklep muzyczny stacjonarny albo internetowy. Tak więc istnieje duża szansa, iż odnajdziemy w Spotify nasz upragniony album, ponieważ serwis ten, według tego, co przeczytałam na stronie głównej, proponuje swoim słuchaczom ... miliony (dosłownie !) piosenek oraz całe mnóstwo albumów muzycznych. Ja wybrałam opcję odtwarzacza internetowego, do którego link znajduje się na samym dole strony - wystarczy przewinąć. Tak po prostu jest mi wygodniej, ale kto wie, może z czasem wypróbuję i zainstaluję dedykowany program komputerowy ? Na razie jednak wystarcza mi dostęp online ze strony. Podsumowując, serwis Spotify uważam za godny polecenia i wypróbowania, o ile jeszcze ktoś go nie zna. Warto, gdyż jest, jak to już napisałam wcześniej, zupełnie darmowy, nie zauważyłam też, aby się zawieszał. Chętnym internautom podaję niniejszym link do strony i gorąco zachęcam do jej odwiedzin:

https://www.spotify.com/pl/

1 komentarz:

  1. ja korzystam z Tidala i też jestem zadowolona, dużo nowości, można korzystać nawet przy wyłączonej transmisji danych, a dla mnie to duży atut :)

    OdpowiedzUsuń