wtorek, 20 czerwca 2017

Blogeria - świat się kręci wokół blogów.

Stosunkowo niedawno, bo jakieś dwa tygodnie temu założyłam na Facebooku stronę, która z założenia miała służyć ... prezentacji moich blogów, a konkretnie nowych wpisów na nich. Pomyślałam sobie, że reklamy nigdy dosyć :) toteż rozpoczęłam publikację wiadomości o tychże najnowszych blogowych postach. Muszę przyznać, że posiadając na Facebooku mnóstwo znajomych i wysyłając do nich apele o polubienie mojej strony, uzyskałam pewien odzew. Mianowicie: moją Blogerię (bo tak strona się nazywa) polubiło już ... 17 osób :) Zawsze miło widzieć, iż ktoś docenił moją pracę - hobby. Mam nadzieję, iż moje starania zapewnią większą popularność moim blogom. W końcu Facebook jest doskonałym ku temu narzędziem.

Dlaczego Blogeria i "świat się kręci wokół blogów" ? Otóż szukałam po prostu ciekawej i w miarę oryginalnej nazwy dla mojej facebookowej strony. Do głowy mi przyszło: "Blogeria", bo to słowo brzmi całkiem interesująco, jak również przypomina inne, często spotykane w słowniku hasła, jak: koteria, lamperia czy ... histeria ;) Przypomina, a więc będzie wystarczająco "naturalne" i oczywiście ... niepowtarzalne. Takie właśnie założenie przyświecało mi podczas wymyślania nazwy dla strony. Co do hasła opisującego Blogerię, czyli "świat się kręci wokół blogów", można uznać, iż jest ono trochę sloganem reklamowym, mającym za zadanie zachęcić internautów do częstszych wizyt na stronie :) Póki co, przedstawiam na niej tylko nowe wpisy z moich własnych blogów, krótko je charakteryzując i podając linka do tegoż posta. Ale kto wie, może w przyszłości pojawią się "reklamy" Waszych zaprzyjaźnionych blogów ? Jestem otwarta na propozycje :)

Facebook ma to do siebie, iż adresy nowo utworzonych stron kończy ... dosyć długimi cyferkami. To utrudnia zapamiętanie adresu strony, no bo kto będzie utrwalał sobie w pamięci długi dosyć ciąg cyferek ? Myślę, że raczej nikt. Ale istnieje doskonałe rozwiązanie. Jeśli tylko nasz powiązany ze stroną profil zyska określoną liczbę znajomych, będzie można stworzyć sobie indywidualną nazwę użytkownika. W moim przypadku jest to naturalnie "Blogeria". To właśnie jest "sekret" mojej oryginalnej nazwy strony. A co do jej zawartości, to obecnie posiada ona już siedem wpisów ! Po prostu w miarę pojawiania się nowych wpisów na moich blogach, jednocześnie publikuję ich krótkie "metryczki" na "Blogerii". I przyznam się, że mam już wejścia !

Mam nadzieję, że "Blogeria" będzie rozwijała się prężnie, stanowiąc swoiste zaplecze dla moich blogów. Chcąc je lepiej wypozycjonować, nie warto raczej pomijać podobnych zabiegów. Można więc w nich wykorzystać właśnie popularnego Facebooka. Jeżeli tylko mamy już pewną grupkę znajomych, warto zaproponować im nasze treści, które pragniemy wypromować. Nie musi być to wcale robione na siłę czy nachalnie (a wręcz nie powinno). Według mnie dobra, wartościowa i naturalnym językiem napisana treść obroni się sama, zyskując sobie zainteresowanych odbiorców. Na przykład blogi: jeśli piszemy je z autentyczną pasją, czemużby nie miały one zaciekawić internautów, chętnych poczytać więcej ? Z takiego właśnie założenia wychodzę i to mi przyświeca w mojej pracy, która póki co jest tylko hobby. Zapraszam więc na "Blogerię", abyście byli już na bieżąco z nowymi wpisami na moich blogach. Oto link do niej:

https://www.facebook.com/blogeria/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz