niedziela, 23 kwietnia 2017

Przyroda w obiektywie - grupa oparta o platformę Google+

Dawno już chciałam opisać tę stworzoną przeze mnie na Google+ grupę tematyczną, poświęconą przeważnie amatorskim fotografiom przyrody. Nie ukrywam, że ... głównie moim :) "Przyroda w obiektywie" z założenia ma prezentować fotografie natury na różnym poziomie umiejętności autora takich zdjęć. Jest otwarta na nowych członków, tak się jednak złożyło, iż jedyną publikującą osobą póki co jestem ... znowu tylko ja :) Mam jednak nadzieję, że z czasem tych moich pięciu użytkowników zamieści coś swojego albo nawet i link do jakiejś strony fotograficznej. Obecnie są cztery kategorie tematyczne: fotografia amatorska, promocja, do przedyskutowania i profesjonaliści. Ci ostatni również znaleźli swoje miejsce w grupie: opublikowałam mianowicie linka do strony internetowej Związku Polskich Fotografów Przyrody. Zaciekawiła mnie ona z powodu wysokiego poziomu zdjęć oraz po prostu ich artyzmu. To prawdziwa sztuka piękna.

Jeśli chodzi o moje fotografie, to pomyślałam, że są w sam raz na dobry początek, "rozruszanie" grupy. Istotnie, w dosyć krótkim czasie zdobyłam kilku członków, konkretnie razem ze mną jest nas sześć osób. Niestety nieco później dał się zauważyć pewien zastój, który ... trwa do dziś. Wpisy w grupie dodaję tylko ja, żaden z uczestników jakoś do tej pory się nie ośmielił. Szkoda, bo moje lepsze zdjęcia (we własnym mniemaniu oczywiście) powoli mi się kończą. Nie sztuka publikować byle co, po prostu chciałabym, aby w grupę wstąpiło nieco życia. Chociaż może to i niezbyt dziwne, wziąwszy pod uwagę niewielką promocję tej mini-społeczności, promocję ograniczającą się do wpisu w jednej tylko topliście, mianowicie "Ciekawe strony" (a więc ogólnej). Może więc warto by pomyśleć o czymś jeszcze ?

Moje zamieszczone w grupie zdjęcia to głównie kwiaty ogrodowe, kwitnące drzewa i rośliny łąkowe. Takie obiekty są najprostsze do znalezienia w odpowiedniej porze roku, stosunkowo łatwo je uwiecznić, ponieważ ... nie uciekają ;) Są wdzięcznym i uroczym obiektem do fotografii. Żeby było jasne: jestem zupełną amatorką, co zapewne widać po niezbyt wysokim poziomie moich zdjęć. Jednakże zwyczajnie lubię "pstrykać fotki", są one dla mnie pamiątkami, które gromadzę. Mam ich już naprawdę sporo, tylko oczywiście nie wszystkie, jak to już napisałam wcześniej, warto publikować. Zapewne widać na nich niedostatki warsztatu, które łatwo zauważy wprawne oko.

"Przyroda w obiektywie" to nie jedynie zbiór fotografii własnego autorstwa, zamieściłam na nim dzisiaj linka do bloga, którego zdjęcia są o niebo lepsze od moich. To witryna z również amatorskimi fotografiami, jednakże można dostrzec i zapewne lepszy od mojego aparat, jak też wyczucie chwili oraz umiejętność komponowania szczegółów w na przykład kolażach wielkanocnych. Głównym jednak motywem jest tam przyroda i jej piękno. Szczególnie zachwyciły mnie fotografie oszronionych roślin polnych, gałązek drzew oraz elementów wystroju ogrodowego, gdyż przedstawiają one sobą niezwykle kruche i ulotne piękno (szron dosyć szybko znika, ale znowu nie na tyle prędko, aby nie móc go uwiecznić). Tak więc, na sam koniec tego wpisu, chciałabym zaprosić Was do wzięcia udziału w życiu grupy chociaż przez samo oglądanie zdjęć. Linka do społeczności podaję niżej:

Przyroda w obiektywie na Google+

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz