Podejmę się pisania tekstów sponsorowanych na niniejszym blogu. Cena do uzgodnienia. Praca zdalna.

niedziela, 9 kwietnia 2017

Forge of Empires - darmowa gra strategiczna online.

Od niedawna gram (ponownie) w Forge of Empires. Kiedyś również pochłaniało to mój czas, ale jakoś zrezygnowałam. Dlaczego ? Bo niestety nie potrafiłam zbyt wiele osiągnąć w sposób darmowy. Teraz moja strategia, jak sądzę, uległa poprawie i gram bardziej oszczędnie, nie tracąc zbyt szybko i zbyt wiele z początkowych bonusów premium. Tak jest lepiej :) Postanowiłam również sobie, że nie wykupię żadnego płatnego pakietu ani waluty o wartości ponadpodstawowej. Jak dotąd idzie mi całkiem dobrze :)

O czym jest gra ? To moim zdaniem naprawdę interesująca strategia przeglądarkowa - budujemy w niej miasto od czasów epoki kamiennej aż do scenariusza rodem z literatury science fiction. Oczywiście nie zdradzę, co nas czeka w tej odległej przyszłości, a co wymarzyli sobie twórcy gry. Mogę tylko co nieco powiedzieć o epokach, które już "przeszłam". Naturalnie pierwsza była era kamienia łupanego z takimi budowlami jak siedziba myśliwego, chata, menhir czy pomnik z kłów mamuta. Miała ona swój urok, jednakże niewiele było w niej do zbudowania. Następna była epoka brązu - tu już dało się osiągnąć naprawdę o wiele więcej. Całkiem sporo różnorodnych budynków, o rozmaitym przeznaczeniu. Nasi mieszkańcy z chat przypominających lepianki przenieśli się więc do domków na palach, długich domów, domów krytych strzechą czy drewnianych chat. Pełen komfort ;)

Epoka brązu to rozwój wielu nowych technologii, nawet w przełożeniu na rzeczywistość poza grą. Nie jestem wprawdzie znawczynią historii, ale odnoszę wrażenie, że gra posiada wiele dopracowanych, wziętych z prawdziwego życia szczegółów oraz epokowych osiągnięć. Weźmy garncarstwo lub kamienny krąg - to nie istniało zapewne w epoce kamienia łupanego, w której dominowały kościane narzędzia i takaż broń. Ponadto mamy jeszcze typowe dla tej epoki budynki militarne, jak strzelnica procarzy, koszary wojowników, koszary włóczników, stajnia jeźdźców czy obóz miotaczy, produkujący nam całkiem przydatne miotacze głazów. No i trochę budynków tak zwanych kulturowych, jak teatr (drewniany), tawerna, szkoła lub wspomniany już wcześniej kamienny krąg. Oczywiście to nie wszystkie typy budowli, te jednak wymienię w następnym akapicie.

Wśród dostępnych typów obiektów budowlanych w grze istnieją więc: budynki mieszkalne, produkcyjne, towarowe, kulturowe, dekoracje, budynki wojskowe, drogi, rozszerzenia terenu i Perły Architektury. Tych ostatnich nie wznosimy od razu, a raczej stopniowo i konsekwentnie zbieramy do nich plany. Coś dla kolekcjonerów ;) Jeśli chodzi zaś o ekonomiczną stronę gry Forge of Empires, to budynki mieszkalne zapewniają nam stały podatek w postaci monet. Są również tak zwane "punkty zaopatrzenia", które czerpiemy z budynków produkcyjnych. Po co ? Aby realizować wiele zadań rozgrywki. Po prostu są niezbędne. Jest także element społeczny, jak chociażby możliwość wyszukiwania i dodawania sąsiadów wśród graczy. Później możemy organizować się w gildie. Strategicznie wybieramy sobie opcję bycia raczej handlarzem niż wojownikiem lub odwrotnie, co naturalnie nie jest stałe w grze - zależne od okoliczności lub posiadanych akurat towarów, aby nimi handlować. Podsumowując, warto poświęcić nieco wolnego czasu, jeśli szukamy czegoś niezbyt trudnego i przypominającego rzeczywistość, zwłaszcza tę zamierzchłą. Ale uwaga ! Grajmy regularnie, bo inaczej po pewnym czasie ... gra nam się zresetuje do epoki bodajże kamienia. To zauważony przeze mnie mankament. Osoby zainteresowane zapraszam mimo to pod wymieniony adres:

https://pl.forgeofempires.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz